Jak dodać sobie energii?

Jak dodać sobie energii?

Pierwsze dni maja w końcu przyniosły nam już od dawna wyczekiwane słońce. Wierzę, że bez względu na Wasze majówkowe plany taka pogoda pozwoliła spędzić ten czas dobrze i zgromadzić energię do działania. Na zakończenie długiego weekendu podrzucam rozmowę z Agatą o jej sposobach na dobry dzień każdego dnia.

Rozpoczynam dzień pełna energii

Dbanie o siebie jest ważną częścią mojej codziennej rutyny. Rzekomo wydaje się, że poświęcanie czasu dla siebie – na poranny trening, na przygotowanie posiłku, na pielęgnację, spowolni nas w ciągu dnia. Prawda jest jednak taka, że wprowadzenie do codziennego dnia czynności, które sprawiają, że czujemy się komfortowo pozwala mi jak najlepiej wykorzystać mój dzień. Bez względu na to czy jesteś typem rannego ptaszka czy śpiocha, chyba zgodzisz się ze mną, że sposób rozpoczęcia dnia ma wpływ na jego przebieg? Uwielbiam wprowadzać do moich poranków elementy, które dodają mu magii, a ja dzięki temu zyskuję energię i dobry nastrój.

Pobudzająca pielęgnacja

Dzień zaczynam od mycia zębów, języka (ajurwedyjskim czyścikiem) i prysznica. Stawiam na szybką pielęgnację i energetyzujące zapachy. Od kiedy poznałam masło She goes BALANCE, stało się ono elementem mojej codziennej rutyny. Bardzo dobrze dba o moją skórę, a zawarte w nim olejki eteryczne z bergamotki i werbeny z jednej strony pobudzają mnie do działania, z drugiej koją nerwy i pozwalają mi się skupić na tym co ważne, co sprawia, że działam efektywniej.

Zbawienny wpływ wody

Pierwszą rzeczą, którą wypijam rano jest woda z sokiem z cytryny – to niesamowite jak taki prosty, codzienny rytuał może nawadniać organizm. O piciu wody pamiętam przez cały dzień, czuję jaki ma ona wpływ na moje samopoczucie (nie czuję się senna, nie miewam bólów głowy) oraz widzę jaki ma wpływ na moją skórę – jest dobrze nawodniona i jędrna! W ciągu dnia towarzyszy mi też Matcha. 

Super-power śniadanie

Nauczona doświadczeniem, nie pozwalam sobie na małowartościowe posiłki – to tak naprawdę strata czasu, po chwili jestem znowu głodna i nie mogę się skupić bo myślę o jedzeniu. Bycie głodnym w ciągu dnia sprawia, że odczuwamy zmęczenie i złość, dopada nas zły humor i brak koncentracji. Dbam, żeby moje posiłki były wartościowe i lekkie, żeby dodawały mi energii, a nie obciążały organizmu. Nie stosuje diet, ale dbam o to co jem i słucham swojego organizmu – jak jestem głodna to jem.

Moim ulubionym śniadaniem jest owsianka: łyżkę płatków owsianych mieszam z łyżeczką nasion chia i siemienia lnianego, dodaję proszek z proteinami lub kolagen w proszku i zalewam ciepłą wodą. Na górę wrzucam świeże owoce, orzechy, nasiona, czasem pokruszoną czekoladę. Super power!

Dodaj trochę aktywności fizycznej

Ja KAŻDY dzień zaczynam od jogi i teraz nie wyobrażam sobie, żeby takiego treningu mogło w ciągu mojego poranka zabraknąć. Moje ciało zyskuje energię, rozciąga się i jest gotowe do działania. Jeśli nie próbowałaś nigdy porannego treningu – zachęcam! Zdziwisz się jaką da Ci on perspektywę, zwiększy kreatywność oraz zapewni więcej przestrzeni w Twoim dniu pracy.

Agata przygotowała dla Was szybki, poranny trening, który pomoże rozpocząć dzień w pełni sił.  Jak dodać sobie energii? @agata.quieora

Staram unikać się życia w pośpiechu i cieszyć każdą czynnością. Wstaję wcześniej, bo wtedy mam kontrolę nad czasem i mogę przygotować się do nadchodzącego dnia, nie chcę pędzić przez dzień, chcę go przeżywać. Bądźmy szczerzy – kluczem do sukcesu jest dobra organizacja, ale umilające dzień momenty, rytuały dodają mu magii, a mi dużo energii do realizacji wszystkich aktywności. A dodatkowo pomagają utrzymać organizm w zdrowiu.