Bezkofeinowe sposoby na dodanie energii w lutym

Kiedy o świątecznym nastroju już wszyscy zapomnieli, a to co doskwiera nam najbardziej to zimno, wiatr, przedłużający się brak słońca i brak nadziei na szybką zmianę, warto dorzucić do codziennej rutyny kilka rytuałów, które sprawią, że oczekiwanie na wiosnę będzie znacznie przyjemniejsze. Jak dodać sobie energii? Oto kilka naturalnych wskazówek, które pobudza Cię i wprowadza w dobry nastrój od Agaty (@agataquireiora)

Woda na dobry początek

„Zaczynam dzień od wody, a potem piję herbatę Matcha z dodatkiem kolagenu”. Nie od dziś wiadomo, że woda jest najlepszym panaceum dla naszego organizmu. Pobudza metabolizm, wpływa korzystnie na pracę przewodu pokarmowego, dodaje energii, poprawia wygląd skóry. Jeśli picie wody zimą sprawia Ci trudność, może spróbuj pić ciepłą wodę z dodatkiem cytryny, pomarańczy lub imbiru? Lub napar z suszu owocowego? Ma intensywny smak, a nie będzie działał odwadniająco. Po kilka pomysłów na zimowe herbatki od @dietetykzesmakiem, zapraszamy do tego artykułu.

Bez jogi ani rusz

Niezależnie od pory dnia czy roku, kiedy spotykasz Agatę, jest pełna energii i szeroko uśmiechnięta. Zapytana „jak Ty to robisz?”, odpowiada bez zastanowienia – „No jak to jak? Ćwiczę jogę!”. Agata poleca zacząć dzień od nowego kilku minutowego treningu. Rozciągniesz mięśnie, pobudzisz ciało i dotlenisz umysł.

 

joga dodaje energii

 

Śniadanie pełne smaku i energii

„Na śniadanie polecam owsiankę – łyżka płatków owsianych, mała łyżeczka nasion chia, może też być siemię lniane. Dodaję również proszek z proteinami lub kolagen. Zalewam ciepłą wodą. Czasem dorzucam ciemną czekoladę. Na górę dodaj to co lubisz – świeże owoce, nasiona, orzechy. Super power!” W ciągu dnia postaw na przekąskę białkową np. jogurt z orzechami i owocami, sałatka z jajkiem. Pomogą opanować znużenie i przeprowadzić Cię przez dzień.

Najwięcej witaminy…

Za znużenie, brak energii, gorszą kondycję skóry, włosów i paznokci odpowiada min. uboga w warzywa i owoce dieta. Ciężko porównać różnorodność i smak warzyw i owoców tych z lata i tych zimowych, więc nic dziwnego, że sięgamy po nie w mniejszej ilości. Dlatego dobrze jest uzupełnić dietę w witaminy i minerały w postaci suplementów diety. Możesz wybrać suplementy, które zawierają dodające energii składniki takie jak żeń-szeń czy guarana. Lepszy wygląd i lepsze samopoczucie gwarantowane! 

Zapach, który otacza pozytywną energią

Uwierz mi na słowo, ale lepiej wypróbuj sama – poranek, który pachnie cytrusami lub popołudnie pachnące kwiatami, nawet kiedy jest ciemno i zimno za oknem przyprawi Cię o dobry humor. Olejki eteryczne poprawiają komfort życia i sprawiają, że czujemy się przyjemnie w miejscu w którym jesteśmy.

Rytuały pielęgnacyjne

Zmiany temperatury, mróz, wiatr, powietrze wysuszone przez centralne ogrzewanie sprawiają, że skóra staje się sucha i szorstka. Zadbanie o przyjemne produkty do pielęgnacji, przyjemnie obudzi Twoją skórę rano i ukołysze ją do snu wieczorem, a w ciągu dnia pozwoli Ci się czuć komfortowo, pięknie i pewnie. Produkty bogate w oleje dobrze odżywią suchą skórę i zabezpieczą ją, przed wysuszaniem. Wypróbuj olejek do twarzy z witaminą C i masło do ciała She goes balance, które łączą w sobie pielęgnację i aromaterapię i zapewniają błogi stan dla Twojej skóry i zmysłów.

Na długie zimowe wieczory, najlepsze długie rozmowy

Pandemia, kwarantanna, izolacja, to słowa, które wielu z nas przyprawiają już o zawrót głowy, jednak ciężko podważać ich słuszność. Jeśli nie możesz spotkać się z przyjaciółmi postaraj się do nich zadzwonić. Rozmowa z drugim człowiekiem poprawia humor, podnosi na duchu i w rezultacie może dodać energii.