ZIMOWE NAPARY PEŁNE SMAKU I KORZYŚCI DLA SKÓRY

Dbając o kondycję skóry warto skupić się na jej nawilżaniu. Niezbędnym elementem jest oczywiście pielęgnacja przy użyciu skutecznych kosmetyków. Jednak, by skóra funkcjonowała prawidłowo i mogła w odpowiedni sposób reagować na zawarte w kosmetykach składniki konieczne jest jej optymalne nawilżanie od wewnątrz. Niestety okres jesienno – zimowy sprzyja wysuszeniu skóry. Niskie temperatury nie zachęcają nas jednak do regularnego picia wody, a stąd już prosta droga do przesuszonej skóry. Warto pamiętać, że wodę należy spożywać regularnie w ciągu dnia. Zaleca się, by dziennie wypijać 30 ml płynów na kg masy ciała. Idealnie, gdy większość tej zalecanej porcji stanowi woda jednak zdajemy sobie sprawę, że w chłodne dni zdecydowanie przyjemniej sięgnąć po ciepłą herbatę. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie kilka propozycji naparów, które urozmaicą zimowe dni. W końcu dbanie o skórę ma być nie tylko przyjemne, ale również smaczne 🙂

Herbata malinowa z pomarańczą

Składniki:

  • garść malin (wcześniej rozmrożonych) lub dobrej jakości herbata malinowa
  • 2 plastry pomarańczy (jeśli nie masz dostępu do wersji BIO, najlepiej obierz pomarańczę ze skórki)
  • 2-3 plasterki imbiru
  • kilka listków świeżej mięty
  • opcjonalnie łyżeczka miodu (gdy napar przestygnie do temperatury 40 stopni)

Rozgrzewająca herbata hibiskusowa z rozmarynem

Składniki:

  • saszetka herbaty hibiskusowej lub 2 łyżeczki suszu z hibiskusa
  • gałązka świeżego rozmarynu
  • kilka goździków
  • plaster cytryny (również jeśli nie masz dostępu do wersji BIO – obierz cytrynę)
  • opcjonalnie: sok z aronii, czarnego bzu lub miód

Klasyczna herbata na zimowe dni

Składniki:

  • saszetka dobrej herbaty earl grey lub łyżeczka herbaty liściastej
  • plaster cytryny
  • kilka goździków
  • 2-3 plastry imbiru
  • 1 laska kory cynamonowca lub 2-3 szczypty cynamonu
  • opcjonalnie: sok malinowy lub miód

Korzenna zielona herbata

Składniki:

  • łyżeczka zielonej herbaty liściastej
  • 1 laska kory cynamonowca
  • 1-2 ziarna kardamonu lub 2 szczypty sproszkowanego kardamonu
  • pół jabłka pokrojonego na kawałki (opcjonalnie można ponabijać w nie goździki)
  • kilka sztuk rozmrożonych lub ususzonych owoców takich jak żurawina, wiśnia, malina.

Wszystkie nasze propozycję wykonasz w bardzo prosty sposób – zalewając je wrzątkiem. Napar z zielonej herbaty warto zalać gorącą wodą o temperaturze około 80 stopni. Z owoców takich jak cytryna lub pomarańcza możesz wycisnąć sok i dodać go do naparu.

Pamiętaj, że chociaż posłodzone napoje (również te miodem czy sokiem z malin, aronii) są bardzo smaczne, staraj się by gościły na Twoim stole okazjonalnie. Na co dzień wybieraj wersję bez słodkich dodatków – podziękuje Ci za to nie tylko sylwetka, ale również skóra. Nadmiar cukru w diecie sprzyja powstawaniu stanów zapalnych w skórze (stąd prosta droga do wyprysków) oraz wpływa niekorzystnie na sprężystość włókien kolagenowych.

Mamy nadzieję, że nasze propozycję przypadną Ci do gustu, uprzyjemnią chłodne zimowe dni i dzięki nim dodatkowo zadbasz o odpowiednie nawodnienie organizmu. A możesz masz swoje ulubione herbaty i podzielisz się z nami swoimi sposobami na zimowe chłody?

Pozdrawiam!

Joanna @dietetykzesmakiem

Joanna Folta to dietetyczka, która oprócz zdrowia, na talerzu serwuje fantastyczny smak i gotuje w duchu zero waste. Asia wykorzystuje sezonowe i organiczne produkty, zioła i superfoods, aby tworzyć smaczne, odżywcze i aromatyczne potrawy dla ciała i ducha. Od niedawna ma szansę testować swoje przepisy na malutkim synku, ale znajduje też czas dla swoich pacjentek, którym pomaga wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe do codziennej diety.