mgiełka hialuronowa she goes balance

Jak przywrócić nawilżenie skóry zimą?

Sucha, podrażniona, swędząca, napięta i łuszcząca się skóra zimą to częsty problem w naszym klimacie, ze względu na niską wilgotność powietrza w tym okresie. Zimą połączenie niskich temperatur na zewnątrz i centralnego ogrzewania wewnątrz, pozbawia skórę wilgoci i prowadzi do jej wysuszenia. Poniżej zebrałyśmy kilka pomysłów, które mogą być pomocne w przywróceniu skórze nawilżenia i zapobieganiu jej odwodnieniu.

1. Postaw na składniki głęboko nawilżające skórę

Czyli takie, które zgromadzą i zatrzymają wodę w skórze. Przykłady? Hialuronian sodu, pochodna obecnego w skórze kwasu hialuronowego, która dzięki niższej masie cząsteczkowej od samego kwasu, lepiej penetruje przez skórę. Gliceryna – pozyskiwana z tłuszczy roślinnych, podobnie jak hialuronian sodu, ma właściwości wiązania wody. Wyciąg z pigwy poprawia nawilżenie skóry i tworzy na jej powierzchni ochronny film. Warto pamiętać również o aloesie, którego właściwości kojące, regenerujące i łagodzące podrażnienia skóry są nieocenione. Wszystkie cztery składniki znajdziesz w mgiełce hialuronowej She goes Balance.

2. Bez olejów ani rusz

Co ważne nawilżenie skóry, to nie tylko „woda”, ale również oleje. Zadaniem olejów jest utworzenie na skórze okluzyjnej warstwy, która będzie zapobiegać parowaniu wody obecnej w skórze i pozwoli lepiej wchłonąć się składnikom wodnym z produktów nawilżających. Dlatego istotne w stosowaniu olejów jest nałożenie ich na wilgotną skórę – przede wszystkim poprawi to nawilżenie skóry, ale również zapobiegnie tworzeniu zmian zapalnych (które bez warstwy wodnej mogą się pojawić). Polecamy olejek do twarzy She goes Balance, nie tylko pomoże zachować w skórze wodę, ale obecna w nim lipidowa witamina C pobudzi syntezę kolagenu i rozjaśni skórę, nadając jej blasku.

3. Nawilżaj także od środka

Dieta ma ogromny wpływ na kondycję skóry. Wprowadź do niej posiłki pełne nienasyconych kwasów tłuszczowych, takich jak tłuste ryby (makrela, łosoś), orzechy, nasiona, oliwa z oliwek, oleje z orzechów. 

Sucha i odwodniona skóra łatwo ulega podrażnieniu i stanom zapalnym, dlatego warto wprowadzić do diety produkty o działaniu przeciwzapalnym takie jak np. pomidor, brokuły i jego kiełki, kalafior, jarmuż i awokado. 

Spożywanie każdego dnia posiłków we wszystkich kolorach tęczy to dobry nawyk, który należy wdrożyć, aby zwiększy poziom antyoksydantów i bombardować organizm witaminą C, która jest kluczem do tworzenia kolagenu. 

4. Pij!

Nie zapominaj o piciu! Chociaż jest to trudne w okresie zimowym, bo my nie odczuwamy takiego pragnienia jak latem, to nasza skóra odczuwa je tak samo! Może picie gorących napojów w chłodne dni będzie dla Ciebie łatwiejsze? Biała, zielona i czerwona herbata mają dodatkowo działanie przeciwzapalne.

5. Obniż temperaturę 

Jedną z głównych przyczyn wysuszenia skóry jest zbyt wysoka temperatura zarówno powietrza jak i wody. Zbyt gorąca kąpiel, która dla Ciebie jest relaksująca, może być stresująca dla Twojej skóry. Wybierz ciepłą, a nie gorącą kąpiel, a wysuszające skórę żele do kąpieli zamień na nawilżające olejki lub pełne olejów musujące kule do kąpieli.

Pamiętaj, aby nawilżać skórę bezpośrednio po kapieli, gdy jest ona jeszcze wilgotna, ponieważ produkty nawilżające lepiej wchłaniają się w wilgotną skórę w porównaniu do skóry suchej. Masło She goes Balance, które jest pełne płynnych olejów, topi się na skórze pod wpływem ciepła i przynosi natychmiastowe ukojenie suchej skóry.

6. Nawilżaj powietrze 

Centralne ogrzewanie szybko pozbywa powietrza wilgoci, dlatego warto wykorzystać nawilżacze powietrza, które będą ja na nowo przywracać. Dodatek olejków eterycznych do nawilżacza poprawi humor w smutne zimowe wieczory i ciemne poranki. Chcesz poznać korzyści aromaterapii? Zerknij do artykułu.

7. Chroń usta i dłonie

Skóra ust jest cieńsza niż w innych miejscach, dlatego usta wysychają jako pierwsze. Nakładaj kilka razy dziennie balsam do ust, na noc również.

Nasze dłonie są narażone na wysuszenie ze względu na mróz, częste mycie i płyny dezynfekujące. Noś rękawiczki (u mnie świetnie sprawdzają się takie, którymi można obsługiwać telefon) i regularnie nawilżaj je przez cały dzień. Na noc nałóż na dłonie odżywcze masło i bawełniane rękawiczki. Zdziwisz się rano jakie cuda są w stanie zdziałać.

8. Połącz olejek z makijażem

Nałóż olejek pod makijaż lub zmieszaj go z podkładem – doda skórze zdrowy blask, zabezpieczy ją przed zimnem i przed wysuszeniem w ciągu dnia. Jeśli boisz się efektu świecenie, wykończ makijaż pudrem matującym.

9. Balance skóry

Użyj mgiełki lub hydrolatu od razu po umyciu twarzy, po prysznicu, po myciu włosów, aby zrównoważyć wysuszające działanie wody z kranu oraz unikać podrażnienia skóry.